Nynäshamns Ångbryggeri väljer bort Sverigedemokrater | Sverigedemokraterna i Nynäshamn

Nynäshamns Ångbryggeri väljer bort Sverigedemokrater

SD Nynäshamn, Haninge, Huddinge, Tyresö mfl kontaktade för en kort tid sedan Nynäshamns Ångbryggeri för en betald gruppbokning med visning av det numera så välkända ångbryggeriet i Nynäshamn samt provsmakning av ångbryggeriets fina produkter. Tyvärr har vi fått veta att Ångbryggeriet och deras personal inte vill ha vare sig Sverigedemokraterna, deras aktiva förtroendevalda, styrelser eller tjänstemän som kunder eller besökare. Detsamma torde även gälla de Sverigedemokratiska väljarna.

Att rata oss Sverigedemokrater just på grundval av vårt politiska ställningstagande och engagemang var något som partiets företrädare kunde uppleva regelbundet för cirka 10 år sedan men har som tur var på senare år förändrats radikalt till det bättre. Därför blir vi i allra högsta grad förvånade över Nynäshamns Ångbryggeris sätt att bemöta partiet och deras företrädare och väljare.

Sverigedemokraterna är i dag tredje största parti i riksdagen likväl som i de flesta regioner och kommuner. Så sent som i valet till EU-parlamentet 2019 lade ca 20 % av väljarna i Nynäshamns kommun sin röst på just Sverigedemokraterna.